Muddy Training

20.11.2010 14:45
  • Název: Muddy Training (Blátivý trénink)
  • Datum: 17. 11. 2010 (10:00 - 12:00)
  • Účastníci: Dany (Connie, Vinnie); Káťa (Pupík); Helča (Bonny, Sam); Anežka
  • Fotky/Videa: Ano

Jako vždy se zaprvé doufalo, že nebude moc pršet a zadruhé, že se nikomu nic nestane. To první se splnilo tak napůl. Celé dny před středou pršelo, ale ve středu naštěstí vůbec. I tak se to všem pěkně klouzalo. Druhé doufání dopadlo naštěstí dobře. Opravdu se nikomu vůbec nic nestalo. Běhalo se krásně, uvolněně a soustředěně.
Tak a teď od začátku. Nejdříve se plánovalo, že se začne cvičit tradičně až odpoledne, kolem třetí hodiny. Když ale byl ten svátek, proč toho nevyužít. Vždy nás tlačí čas, který je spojen s tmou. Proto se i o svátek přivstalo a šlo se na desátou. Cesta ubíhala hezky rychle. Helča si tentokrát přivedla i druhého pesana, Samíka. Postavila se sekvence. O něco těžší než-li jindy, řekla bych. To nás ale nemohlo zaskočit. Vše bylo zvedlé na L, tak bylo jasné, kdo začne. První sekvence byla jen jednoduché kolečko na rozběhání. S druhou už to bylo těžší v první fázi na odvolání na dálku a pak s dálky stáhnout na skočku, aby pes nevběhl do tunelu. Obě sekvence se všem vydařily (všem myšleno: Connie, Pupíkovi a Bonny). Na třetí a čtvrtou sekvenci stačilo obrátit látkový tunel. Ukázala jsem holkám třetí a čtvrtou sekvenci. Všechny jsme z toho byly dost pomotané, proto si holky prošly tu třetí a zaběhly ji. U třetí nebyly snad žádné větší potíže. Možná jen u Helči, když Bonny vybíhala z tunelu na dálku. Problém tohoto typu není nijak závažný, šlo vlastně jen o načasování otočky, které se doladí časem, všemi tréninky. Káťa naopak zvládá všechny otočky mistrovsky. Co holky odběhly, šla jsem na řadu já s Connie. Třetí sekvence se nám krásně vydařila. Jen napoprvé jsem Connie vytlačila u osmičky, takže s radostí si to namířila na druhou stranu. A rovnou jsme běžely i čtyřku, u které jsem si absolutně nebyla jistá vysílačkou do tunelu, která se ale povedla. Connie nešla ani na dálku, ani se nezastavila. Krásně zahučela do tunelu. No a co jiného mohlo následovat, než snižování překážek na S. Čtyřka byla pro obě smolíkařky dost těžká, protože Bonny sice vysílačky do tunelu má, ale ne až tak upevněné a Pupík přeci jenom není tak rychlý, aby se vyplatilo vysílat. I tak se ale pro obě našlo řešení. Stačila jen ještě jedna otočka a navést psa do tunelu z levé ruky. Co holky doběhly, vzala jsem si Vinnie, že si s ní také něco vyzkouším. Vůbec jsem nedoufala, že něco zaběhnem, ale zmýlila jsem se. První sekvenci zaběhla krásně celou bez problému. Pak jsem si chtěla udělat srandu a zkusila jsem s ní začátek trojky a zjistila jsem, že to co jsem s Connie musela trénovat měsíce, zvládá tahle příšera za několik málo tréninků. Dvě otočky na čelo ji prostě nemůžou přeci rozhodit.
Po těchhle motanicích jsme se rozhodly přestavit parkur na ještě delší a běhavější motanici. Do toho přijela sestra (Anežka), se kterou jsem se domluvila, že nás vyfotí. Opět se vymyslela první/pátá sekvence, do které jsme se všichni pustili se vší vervou (píšu všichni, protože ani pesani se nenechali zahanbit). Tento trénink byl hodně o otočkách, na kterých se musí pracovat měsíce, aby přišly včas a ve vhodných chvilkách, proto dva tunely byly pro holky hodně o trpělivosti. Ale všechno se dá přeci zvládnout, proto nakonec se vše povedlo (už mi to připadá jak nějaká pohádka, když se všechno nakonec podaří, ale je to tak). Holky jsou prostě šikovné a trpělivé a agility je baví. A o tom to přeci je. Agility je hlavně a především zábava. Zaběhla jsem si to i já s Connie, ta už ale má rok a půl za sebou a já ještě víc, takže přeci jenom máme mnohem víc zkušeností. Proto i toto bez nějakých problémů. Druhá/šestá sekvence, do které se zařadila houpačka už nebyla ani tak technická jako běhavá. Celé to udýchat už nějaká ta fuška byla. Ale já se ptala, jestli si chtějí zaběhat. Connie, Pupík ani Bonny houpačku ještě pořádně nemají, proto se chytala, protože je zbytečné to uspěchat. Problém snad byl jen s tunelem, kdy Bonny občas neodolala kladině. S Vinnie jsem si zaběhla celou pětku a co jiného než že krásný běh. Tunely řešila bez zaváhání a rychle. Opravdu, na tomhle tréninku jsem jen zírala. Helču jsme také překecaly, aby si vzala Samíka. A dobře se udělalo, byl moc rád za tunely i skočky.
Konečné shrnutí, by mohlo znít asi nějak takto. Káťa, otočky skvělé, Pupík běhal krásně a rychle. Známe u něj jeho "záseky", kdy se ti skoro až "vysmívá", ale to bylo jen minimální. Myslím, že mu tyto tréninky hodně prospívají a baví ho. Z tohoto tréninku bychom asi příště měly hlouběji začít s rozlišováním kladiny a tunelů, zároveň s vysílačkami do tunelu. U Helči by se pomalu měla odstraňovat ta nedůvěra ve vše, co má ona nebo Bonny dělat. Bonny ty vysílačky má a ty ty otočky taky umíš, jde jen o to cvičit. Myslím, že u vás je všechno na dobré cestě a ještě všem ukážete. Jen odstranit to podlézání překážek, ale neřekla bych, že to bude velký problém. Na trénink na příště bych nechala asi to samé jako u Káti a samozřejmě procvičování otoček. U sebe bych zhodnotila tento trénink jako vydařený, protože ani jedna tyčka dole. Jen svoje pohyby doladit a načasování povelů i otoček. Jinak s Connie ani nevím. Na příště samozřejmě jako vždy stahovačky kolem bočnic. No a Vinnie, to je prostě případ. Pořádně nikdy neběhala. A když už běhala, nebylo to víc než skočka a tunel nebo tunel a skočky. Překvapila mě hodně a po tom, co mi ukázala věřím, že s ní nebude vlastně žádný problém s nějakou překážkou nebo tak. Vím však o jednom problému, který nám zabere hodně dlouho. Není skokan a nechápe, proč by měla skákat třeba i jen M. Pro Ví není problém podlézt i jen S. A to ji čekají L. Věřím ale, že všechno dobře dopadne. Jak u Vinnie, tak u ostatních. S vlídným přístupem, trpělivostí a přátelstvím to všechno půjde.

Vysvětlivka pro nákresy parkurů: čísla červená na černém podkladu jsou vždy ta druhá sekvence. Pokud máte zájem, všechny fotky najdete ZDE.

A tady jsou v seznamu odkazy na běhy (běhy jsou v některých částech 4x zpomalené).